Висновки

Креат́ивність(лат. creatio — створення) — новітній термін, яким окреслюються «творчі здібності індивіда, що характеризуються здатністю до створення принципово нових ідей».
Креативність - це здатність дивуватися і пізнавати, вміння знаходити рішення в нестандартних ситуаціях, це націленість на відкриття нового і здатність до глибокого усвідомлення свого досвіду.
Креативність - загальна здатність до творчості і перетворень, характеризуюча особа в цілому. Проявляється в різних сферах активності, розглядається як відносно незалежний чинник обдарованості.
Раніше у літературі використовувався термін «творчі здібності», однак пізніше почав витіснятися мовним запозиченням з англійської мови (creativity, creative).

В російській мові, терміном «креативний» позначається творчість, що «не тільки висуває ідеї, але й доводить їх до конкретного практичного результату. А слово «творчий» (рос. творческий) залишається зі своїм вихідним значенням, що не розрізняє діяльність результативну й, навпаки, безрезультатну.

У психології виділено 2 основні напрями вивчення креативності:
Ø  по результатах (продуктам), їх кількості і значущості;
Ø  креативність розглядається як здатність людини відмовлятися від стереотипних способів мислення.
Основними показниками творчих здібностей є:
Швидкість думки - кількість ідей, що виникають в одиницю часу.
Гнучкість думки - здатність швидко і без внутрішніх зусиль переключатися з однієї ідеї на іншу, бачити, що інформацію, отриману в одному контексті, можна використати в іншому.
Гнучкість - це добре розвинений навик переносу (транспозиції). Вона забезпечує вміння легко переходити від одного класу досліджуваних явищ до іншого, долати фіксованість методів вирішення, своєчасно відмовлятися від скомпрометованої гіпотези, бути готовим до інтелектуально, ризику і до парадоксів.
Оригінальність - здатність до генерації ідей, що відрізняються від загальноприйнятих, парадоксальних, несподіваних рішень. Вона пов'язана з цілісним баченням усіх зв'язків і залежностей, непомітних при послідовному логічному аналізі.
Допитливість - здатність дивуватися, цікавість і відкритість до всього нового.
Точність - здатність удосконалювати йди надавати закінчений вигляд свого творчого продукту.
Сміливість - здатність приймати рішення в ситуації невизначеності, не лякатися власних висновків і доводити їх до кінця, ризикуючи особистим успіхом та репутацією.

Існує як мінімум три підходи до проблеми творчих здібностей. Вони можуть бути сформульовані таким чином:
1. Як таких творчих здібностей немає. Інтелектуальна обдарованість виступає необхідним, але недостатньою умовою творчої активності особи.
2. Творча здатність (креативність) є самостійним чинником, незалежним від інтелекту.
3. Високий рівень розвитку інтелекту припускає високий рівень творчих здібностей і навпаки. Творчого процесу як специфічної форми психічної активності немає.
 Обдарованість —високий рівень задатків, схильностей. Обдарованість є результатом і свідченням високого рівня інтелектуального розвитку людини.
Види обдарованості: існує загальна і спеціальна обдарованість.
Розрізняють обдарованість технічну, наукову (зокрема математичну), музичну, поетичну, художню, артистичну та ін.
Вищими рівнями обдарованості є талант і геніальність.
Талант видатні природні здібності людини до діяльності в якійсь галузі та уміння, які розвиваються з набуттям навичок і досвіду.
Геніа́льність це найвищий рівень розвитку здібностей.
Чинники формування:

Обдарованість є сплавом природженого і набутого індивідом. Трудова діяльність, виховання, спілкування з іншими все це має вирішальний вплив на формування і яскраві вияви обдарованості особистості.


Комментариев нет:

Отправить комментарий